Sedert het begin van het schooljaar dompelde het derde leerjaar zich onder in Japanse tradities. Dit gebeurde niet zomaar.  Ze werden dit jaar uitgedaagd om in een grote zen-tuin met Japanse invloeden een kunstwerk te maken.  De opdrachtgeefster is iemand die een passie heeft voor Japanse koi vissen en ook zelf in het bezit is van één van de prachtigste exemplaren ter wereld.

Het derde leerjaar ontwierp vissen, meerbepaald ‘Koi-vissen’ op grote doeken. Hiervoor werd samengewerkt met kunstenaar Sam Vanroose (MASAM) die tewerkgesteld is in het MAM en ook nog een oud-leerling is van onze school.

De beide klassen gingen naar het grote atelier. Ze leerden er grote fantasie-vissen ontwerpen op doek en versierden die met een druktechniek met flexfolie en flockfolie.

We zijn trots op de resultaten die momenteel te bewonderen zijn in de gang van L3: