Verder kijken dan je neus lang is, openstaan voor wat nieuw of misschien een tikkeltje vreemd is en bereid zijn grenzen te verleggen: dat vinden we heel belangrijk op onze school.

Vandaar de vele integratieactiviteiten en uitdagende (klas)uitstappen. Het kennis maken met andere culturen, met kinderen die anders zijn, de aandacht voor de aarde en hoe je ervoor kunt zorgen, het ontdekken van verschillende technieken, samenwerken met (groot)ouders… zijn daar het bewijs van.

Op die manier proberen we onze kinderen een ruime blik te geven op de wereld rondom hen.

Ook het belang van boeken lezen, schrijven en opzoekingswerk, van communiceren van mens tot mens, van klasuitstappen... willen we niet vergeten. Een gezond evenwicht dus!

Tot slot is in een hedendaagse school ict niet meer weg te denken. Zo brengen we steeds de ‘ongrijpbare’ wereld van buitenaf binnen op de klasvloer.

hedendaagse school met ruime blik - Basisschool Gistelsesteenweg