De school nam deel aan een innovatief project van Stad Brugge. Met een subsidie van €3 320 kunnen we onze kinderen gedurende meerdere weken over de middag kennis laten maken met een aantal hoogwaardige, educatieve gezelschapsspelen.

Zoals de titel verraadt zijn er geen grenzen: niet op sociaal, cultureel of financieel vlak.  De activiteit wordt dankzij de projectsubsidies gratis aangeboden.  Doordat het over de middag doorgaat kunnen we bovendien een brede groep kinderen bereiken.

De spelen worden in kleine groepjes gespeeld.  Elke groepje wordt begeleid door een leerling van het 7de jaar kinderverzorging van MAST Sint-Andries, de school die op onze zelfde campus zit.  Dit levert een unieke samenwerking op.

Het spelen van gezelschapsspellen bevordert de communicatie tussen de kinderen binnen een veilig, gestructureerd kader onder leiding van volwassenen.  Het bevordert ook de sociale vaardigheden en beïnvloedt het gedrag op een positieve manier.  Voor kinderen met een anderstalige achtergrond of een minder solide sociale basis is het een absolute meerwaarde.

Vandaag werd het startschot gegeven. We blikken terug op een geslaagde, leuke middag. Ook de komende weken staan er nog leuke en gevarieerde spelen op het programma. We kijken samen met de kinderen nu al uit naar de komende weken!